چگونه فناوری چاپ بر طراحی گرافیک و برندسازی تأثیر گذاشته است؟

چگونه فناوری چاپ بر طراحی گرافیک و برندسازی تأثیر گذاشته است؟

چگونه فناوری چاپ بر طراحی گرافیک و برندسازی تأثیر گذاشته است؟

هیچ یک از ما نمیتوانیم منکر تاثیر چاپ بر برندسازی باشیم. صنعت چاپ یکی از مهمترین صنایع در طول تاریخ است. پیشرفت این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پیشرفت صنایع مختلف دیگر تاثیر بسزایی داشته است. یکی از تاثیرات صنعت چاپ تاثیر آن بر دنیای تبلیغات و بازاریابـی است. دنیای مدرن ما به شدت به تبلیغات و بازاریابی وابسته است. درواقع چرخ اقتصاد دنیا بر پایه همین عرضه و فروش کالا و خدمات میچرخد. فروش خدمات پزشکی، فروش پوشاک، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، فروش خوراک و غیره همگی به تبلیغات وابسته است. از این رو لازم است بیشتر با این صنعت و صنایع وابسته به آن آشنا شویم. ما در این مقاله به تاثیـــــــــر چاپ برروی برندســـــازی و تبلیغات می‌پردازیم. احتمالا خودتان تا حدودی به ارتباط این دو صنعت با یکدیگر آشنایی داشته باشید.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

حال که می‌خواهیم به ارتباط و تاثیر چاپ‌ بر برندسازی بپردازیم. ابتدا لازم است بدانیم برندینگ یا همان برندسـازی چیست؟ درواقع برندینگ اولین و مهمترین اصل در یک کسب و کار محسوب می‌شود. برندسازی شامل یکسری اصول و استراتژی‌ها بوده که بیزینس‌های مختلف می‌توانند به کمک آن خود را به مشتریان معرفی کنند. حال هرچقدر در ایــن زمینه موفق‌تر عمل کرده باشید مخاطبان و مشتریان بسیار زیادی در کشور خود و حتی در سرتاسر دنیا خواهید داشت. درواقع برند به نوعی اعتبار یک بیزینس در نزد مشتریان است. یعنی مخاطبان شما، انتظار ویژه و خاصی از خدمـات و محصولات شما دارند. درواقع یک بیزینس در تلاش است در میان مشتریان خود به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست یابد. به طوری که افراد به محض شنیدن نام برند و کسب و کار شما خیالشان از خدمات و محصولاتتان راحت باشد

آیا برندسازی همیشه یادآور نوعی اطمینان در مشتری است؟

خیر! اینگونه نیست. تمامی این اتفاقات در صورتی امکان پذیر است که شما خدمات و محصولات با کیفیت ارائه کرده باشید. در غیر اینصورت ممکن است برند شما یادآور بی‌کیفیتی و بی‌اعتمادی باشد. گاهی حتی ممکن است یک برنــد فقط در یک زمینه درست عمل کرده باشد. برای مثال ممکن است شما در راستای تولید پوشاک فعالیت کنیــد. اما برند شما در زمینه تولید کیف بسیار حرفه‌ای عمل کرده باشد. کیفیت، متریال، دوخت، تنوع و غیره از ویژگی‌هـــای بارز در تولید کیف‌های شما باشد. اینگونه است که مشتریان برند شما را با کیف‌هایتان خواهند شناخــت. همیــــن اعتماد میتواند در فروش سایر محصولات شما تاثیر بگذارد. بنابراین برندسازی یک فرآیند پیچیده بوده که عملکرد شمــــا در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

چگونه صنعت چاپ‌ بر برندسازی تاثیر می‌گذارد؟

اما در اینجا به چگونگی تاثیر چاپ بر برندسازی اشاره میکنیم. بدیهی است که از صنعت چاپ برای حک یک لوگو یا آرم استفاده می‌شود. صنعت چاپ سریع‌ترین و بهترین روش برای حک لوگو بروی محصولات، بروشورها، جعبه یا پکیجینگ محصول و غیره است. در واقع کسب و کارها با صنعت چاپ توانستند با سرعت بالا، لوگو یا طرح مورد نظر خود را بر روی محصولات چاپ کنند. در غیر اینصورت برای حک یک لوگو یا حک تصویر آن بر بروشورها و سایر اوراق زمان بسیار زیادی لازم بود. درضمن امکان گستردگی و انتشار لوگوی یک برند بدون صنعت چاپ امکان پذیر نبود. لازم به ذکر است که تهیه هدایای تبلیغاتی، چاپ اوراق اداری بنرها، پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی همگی به کمک صنعت چاپ امکان پذیر هستند. پس حال میتوان فهمید که چاپ تاثیر بسیار زیادی در برند سازی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *